Subject: Re: sea-fil
From: Johan Mälson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 25 Oct 1999 15:58:41 +0200

Hej,

Det finns en utmärkt sida för att kolla sånt här
(säkert finns det många, men jag använder mig av
denna):
http://www.whatis.com

under "fast reference"/"file formats" hittar jag
följande:

SEA
        Self-expanding archive (used by Stuffit for
Mac files and possibly by others)

Det är alltså troligt att det är en mac-fil du fått.
Om ni inte har macar kan du ju försöka dig på att döpa
om filen till ".doc" om det är en text. Det brukar
funka.

Men spara först den gamla filen som den är om det inte
skulle funka och man måste öppna på något annat sätt.

mvh
Johan Mälson, riksdagsbiblioteket
--- __LINNéSKOLAN,_BIBLIOTEKET

=====