Subject: Ang: RE:_Konstnär_från_Ukraina
From: Annelie Ekelin <[log in to unmask]>
Date:Tue, 7 Sep 1999 16:10:05 +0200

Tack för hjälpen!
hälsningar Annelie Ekelin

<<< Margaretha Strandberg <[log in to unmask]>  2/9 13:14   >>>
Den polske konstnären Artur Grottger, f. i Polen, i Galizien, 1837, d. i
Frankrike 1867. Polsk tecknare och målare. Studerade i nuv. Ukraina, Krakow
och i Wien. Målade historiska genremålningar och även teckningar samt
porträtt.
Källa: Thieme-Becker Künstler-Lexikon.

Med vänliga hälsningar
Margaretha Strandberg