Subject: Re: mått på personalstyrkans storlek
From: Thomas Erlandsson <[log in to unmask]>
Date:Mon, 23 Aug 1999 14:45:53 +0200

At 14:44 1999-08-19 +0200, you wrote:
>Hej!
>
>Jag undrar om det finns något vedertaget mått på hur stor personalen bör
>vara på ett bibliotek. Finns det till exempel en standard för relationen
>mellan samlingarnas storlek eller antalet lån och personal? Jag vore mycket
>tacksam för kommentarer.
>
>Hälsningar
>
>Peter Berry

Hej Peter,
ha ha tillåt mig le,jag kunde inte låta bli. Det är nog högst tvivelaktigt om
det finns ett" vedertaget mått".
Då skulle väl inte personalresurserna se så djävliga ut som de ofta gör(oavsett
arbetsbelastning, samlingarnas
storlek eller antal lån). Men du, kan du på något sätt luska fram vedertagna
mått,så lova att höra av dig om-
gående!
gående!

Hälsn / Thomas Erlandsson