Subject: Ny webbplats för kvalitetsarbete på bibliot ek
From: Christina Jonsson-Adrial <[log in to unmask]>
Date:Tue, 17 Aug 1999 11:25:15 +0200

-Detta meddelande kommer att skickas ut på andra listor också. Jag ber om
ursäkt för eventuell dubblering.-

Hej alla

En av Stockholms universitetsbiblioteks uppgifter inom EU-projektet EQUINOX
har varit att skapa en webbplats med länkar som berör kvalitetsarbete inom
nordisk bibliotekssektor. Embryot till denna länksamling ligger nu ute på
http://www.sub.su.se/projekt/Q.htm

Jag kallar det embryo för att de länkar som finns på sidan nu är resultatet
av ett aktivt insamlande främst från nordiska universitetsbiblioteks
webbsidor. Jag vet att det finns åtskilliga fler intressanta sidor att länka
till inte minst inom folkbibliotekssektorn. Även uppsatser, artiklar och
rapporter som behandlar kvalitetsarbete, utvärdering, mål och visioner inom
bibliotekssektorn är intressanta att ta med. Därför ber jag alla som har
tips om intressanta länkar att skicka dem till mig så att denna sida
verkligen kan bli en resurs för oss alla.

Givetvis tar jag också emot andra synpunkter och förslag gällande sidan.

Hälsningar

Christina J-A

Christina Jönsson Adrial
kvalitetssamordnare