Help for BIBLIST Archives

BIBLIST Archives

Subject: BIBLIOBAR
From: Eldrid Breivik Hansen <[log in to unmask]>
Date:Wed, 21 Jul 1999 14:09:17 +0200

Universitetsbiblioteket i Trondheim planlegger å ta i bruk selvbetjente
utlånsautomater ved et par av Fakultetsbibliotekene. I den forbindelse søker
jeg informasjon om Olga og Bibliobar.
Det virker som om Olga brukes hovedsaklig av Folkebibliotek og Bibliobar av
fag- og vitenskapelige bibliotek. Har jeg rett? I så fall hvorfor og hva er
forskjellen?
Fungerer Bibliobar bra?
Samler den mye støv(damm) slik at vi må tørke støv i tide og utide?
Kan den låne ut Videoer og CD-er?
Er den flerspråklig?
Kan utlån og retur gjøres på samme maskin.
Må man være nøye med plassering av strekkoden? Kan den evt lese strekkode
fra permens innside? Må strekkoden skiftes ofte?

Er det noe bibliotek i Gøteborg eller i nærheten som har tatt i bruk
3M-automatene?

Håper noen kan gi meg svar på noe av dett.

Med vennlig hilsen

Eldrid Breivik Hansen
Eldrid Breivik Hansen
Avdelingsbibliotekar