Subject: SV: Virtuella bibliotek
From: Gunilla Ripvall <[log in to unmask]>
Date:Fri, 29 Jan 1999 13:06:36 +0100

Industriförbundet har sedan en tid ett virtuellt bibliotek. I ett intranät uppbyggt på IHBs Infocenter finns möjlighet för handläggarna
 - att själva söka i databaser och elektroniska tidskrifter
 - beställa sökningar av oss på Infocenter
 - köpa in litteratur själv
 - beställa litteratur genom Infocenter (köp eller lån)
 - söka i en bokdatabas, som endast innehåller den litteratur, som är förvärvad genom Infocenter
 - botanisera i ett länkskafferi, som innehåller såväl information om bibliotek och  informationscentra som material relevant för Industriförbundets arbetsområden.

Vi är två personer på IHBs Infocenter, Maud Jansson och Gunilla Ripvall.