Subject: SV: Virtuella bibliotek
From: Billgren Cissi <[log in to unmask]>
Date:Fri, 29 Jan 1999 11:16:56 +0100

Här på Ingenjörsvetenskapsakademien i Stockholm är det konventionella
biblioteket sedan något år ersatt av ett virtuellt. På intranätet finns
en sida med möjlighet att söka i bl.a. Encyklopedia Britannica och
Artikelsök och att beställa böcker.
Bibliotekarien är bosatt i Skåne och sköter kansliets (ett fyrtiotal
anställda) förfrågningar och beställningar på distans men är någon dag i
månaden i Stockholm.
Gunnel Stjernvall, som bibliotekarien heter, driver också ett
konsultföretag och kan nås på 0416-333 22 eller

Vänlig hälsning

Cissi Billgren Askwall
projektledare, Kulturnät Sverige
http://www.kulturnat.iva.se