Subject: Re: SV: Bibliotekssystem
From: Martin Lindén <[log in to unmask]>
Date:Thu, 28 Jan 1999 12:15:15 +0100

                Hej

Jag känner väl till den Web-resursen och andra.

Det som jag nu efterfrågar är istället:

Erfarenheter från er som köpt system och håller på att installera dem. Hur
går det för t ex KB och Riksdagsbiblioteket och Umeå?

Hur går det för er som köpt något annat än Aleph?

Vad betydde mest i valet av bibliotekssystem? T ex , kostnaden, kommersiell
databas i grunden, funktionalitet, lätt att installera, tillförlitlighet,
systemet fanns uppe och igång i Sverige eller Norden, etc....

Det skulle vara mycket värdefullt för oss andra som står i begrepp att köpa
eller installera att få veta lite mer om det jag nämnt ovan.

Martin Lindén
Systems Librarian
Royal Institute of Technology Library
100 44  STOCKHOLM
Sweden                   +46 8 790 6673    mailto:[log in to unmask]
http://www.lib.kth.se
"I don't believe it" according to Victor Meldrew