Subject: Empires never last forever
From: Per Carleheden <[log in to unmask]>
Date:Tue, 26 Jan 1999 11:34:51 +0100

Hej,

jag undrar om någon biblist:are kan hjälpa mig med detta uttryck:

Empires never last forever

En av våra användare på Alnarpsbiblioteket vill ha med detta uttryck i sin
avhandling.
Han har läst det på en affisch i New York och undrar om det finns någon
känd person som ligger bakom detta uttryck. I så fall skall det ju
behandlas som ett citat. Man skulle kunna tänka sig att detta engelska
uttryck är en översättning av ett latinskt uttryck. Jag har dock inte
lyckats hitta något svar i något uppslagsverk eller på internet.

Tacksam för hjälp
Per Carleheden, Alnarpsbiblioteket
Per Carleheden Bibliotekarie/Librarian

Alnarpsbiblioteket, Sveriges lantbruks-