Subject: INFO: Internationell boksökning i antikvariat
From: Skriptoriet <[log in to unmask]>
Date:Mon, 25 Jan 1999 20:21:23 +0100

Skriptoriet Konsulttjänster
c/o Niclas S. Wallin
Hälsingeg. 15 BV
S-113 23 Stockholm
Sweden

Fax: +46 8 34 14 19
Email: [log in to unmask]

VAT. SE680406059501

Hej!

Jag vill påminna Er om min internationella boksökningsverksamhet inom
Out-of-Print området som jag bedrivit sedan 1995.

Jag arbetar med ett skräddarsytt databassystem för produktion av
desideratalistor, hantering av antikvariatsregister etc.

Jag skickar desideratalistor per brev, datorstyrd faxavsändning och
e-post. Jag exporterar även mina desiderata i databasform för matchning
mot utländska Out-of-Print databaser, samt publicerar mina
desideratlistor på andra sätt.

I den engelskspråkiga världen hittar jag i snitt 60-70% av sökta titlar
inom 1 år. Ofta kan jag leverera inom 2 veckor.

Jag söker bl.a. i USA, Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och
Norden inklusive Sverige.

Priset för mina tjänster är ett påslag på funna och köpta böcker.
Jag offererar alltid innan ett inköp för Er räkning görs; och till fast
pris inklusive porto. Ni har alltid rätt att tacka nej till offerterna.

För referenser: Ring gärna chefsbibliotekarie Lars Ljunggren på
+46 (0)8-30 07 08. Kungl. Skogs- och lantbruksakademiens bibliotek.
Övriga referenser vid förfrågan.

Bland mina kunder räknar jag ett stort antal svenska och utländska
universitetsbibliotek exempelvis Kungliga Biblioteket och
Roskilde Universitetsbibliotek.

Jag tar emot boksöksbeställningar via epost eller fax, men Ni finner nog
att registrering på min websajt är bäst, eftersom Ni när som helst kan
titta
efter vilka boksök Ni redan registrerat hos mig. (förutsätter att dessa
matats in via webben!)

Man registrerar sina kunduppgifter endast en gång och återanvänder
detta kunduppgiftskonto fortsättningsvis.

Systemet har varit igång under några månader och verkar fungera för de
flesta.

Med vänlig hälsning,

Niclas S. Wallin

Skriptoriet Konsulttjänster
c/o Niclas Samuel Wallin
Haelsingeg. 15 BV, S-113 23 Stockholm, Sweden

Email: [log in to unmask] Phone/Fax: +46 8 34 14 19

VAT no: SE680406059501

International Antiquarian and Out-of-Print Booksearch -- for libraries
and collectors

Well organised pure booksearch and long term commitment to your
desiderata!

http://www.skriptoriet.se