Subject: bibliotekspraktik
From: Ina Huss <[log in to unmask]>
Date:Mon, 18 Jan 1999 08:18:13 +0100

Vi på Länsbiblioteket i Värmland vill undersöka möjligheter att låta
bibliotekarier och annan bibliotekspersonal få göra praktik på andra
bibliotek. Det handlar om kortare perioder, en vecka - en månad ca. Syftet
är att komma bort från den invanda, hemmablinda synen på sin verksamhet och
få nya impulser för förändring och förnyelse. (Alt kysser man marken när
man äntligen kommer hem igen och reser aldrig mer bort). Eftersom det inte
bör få kosta något är det bäst om man kan byta tjänster. Är det några
bibliotek som vill ställa upp och ta emot kollegor/praktikanter? Är det
fler än vi i Värmland som vill ut och uppleva nytt? Jag fungerar gärna som
sambandscentral så hör av er till Ina Huss tfn 054-194249 e-post

Detta meddelande har jag lagt ut på folkbib-listan men efersom flera
intresserade från andra sektorer har hört av sej lägger jag den även nu på
Biblist.