Subject: Re: datorisera katalogen
From: Carl Axel Petersson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 14 Jan 1999 13:17:35 +0100

Ett lämpligt val är Filemaker (säljs av Studentlitteratur)
Programmet är både billigt (2000-3000 kronor) och kraftfullt. Filemaker är ett standard databasprogram
så det krävs att du själv bygger en katalog.
En mall att starta med kan du få genom den användargrupp som finns för Filemaker på bibliotek (kontakta undertecknad).
I vår planerar användargruppen och Studentlitteratur en gemensam seminariedag om
Filemaker i bibliotek, arkiv och museer.

Hälsningar Carl Axel Petersson

Carl Axel Petersson
Stockholms Spårvägsmuseum
Tegelviksgatan 22