Bibliotekssystem

Martin Lindén <[log in to unmask]>

Wed, 27 Jan 1999 17:03:42 +0100

text/plain

                Hej

Förra året köpte många bibliotek nya bibliotekssystem och flera kommer
antagligen göra det i år.

Därför vore det intressant att höra, varför man valde just det system man
valde och hur konvertering och installation har gått.

T ex har jag sett att många valt Aleph 500 som sitt nya system.

Någon har säkert köpt BTJ:s nya system BookIt, någon Libra 3 från Axiell.

Hur har det t ex gått för KB och Riksdagsbiblioteket med sina system? Om
jag kommer ihåg rätt så köpte ni nya system i våras förra året.

Det och alla andra erfarenheter är oerhört intressant för oss alla som
kanske står i tankar att köpa nytt eller uppgradera.

Därför välkomnar jag gärna synpunkter direkt till mig
mailto:[log in to unmask] eller till listan.

Hälsningar

Martin Lindén
Royal Institute of Technology Library
100 44 STOCKHOLM
Sweden +46 8 790 6673 mailto:[log in to unmask]
http://www.lib.kth.se
"I don't believe it" according to Victor Meldrew