Subject: Re: Libris eller inte Libris
From: "Kjellander, Tove" <[log in to unmask]>
Date:Fri, 18 Dec 1998 10:16:30 +0100

Nej, jag har nog inte missuppfattat Jacob Palme. Jag gissar att han är ute
efter att
ställa det hela på sin spets. Vilket jag tycker är bra!
Men jag tycker att Datainspektionen borde lära sej skillnaden mellan
ett personregister och en bibliotekskatalog. Privat eller offentlig spelar
väl ingen
roll. Huvudsaken är att vi får behålla våra bibliotekskataloger!
Jag gissar att jag inte är ensam om att inse hur fantastiskt det är att ha
tillgång
till den mängd bibliotekskataloger on-line via webben som vi faktiskt har
idag.
Denna utveckling gör ju massor av jobb betydligt mer effektivt och enkelt.
Till PUL och Datainspektionen och allt vad ni nu heter:

RÖR INTE MIN BIBLIOTEKSKATALOG!!!!!

Hälsn Tove Kjellander
530715-0184
som jobbar både för Kungl. Biblioteket och Restauranghögskolan i Grythyttan,

och vågar tala om det för alla!

--
Tove Kjellander
Kungliga Biblioteket