Subject: Libris eller inte Libris
From: "Kjellander, Tove" <[log in to unmask]>
Date:Tue, 15 Dec 1998 18:16:20 +0100

Man kan ju bli vansinnig över svenskarnas känslighet!!!!
Hur kan man kalla Libris för "personregister"??????
Jag kan inte för mitt liv kalla det för annat än en bibliotekskatalog!
Vaddå känsliga personuppgifter???? Om man publicerar en bok
under eget namn vill man väl i hela fridens dar att någon ska läsa
den, och förutsättningen för detta är ju att man hittar boken
någonstans,
och då måste den ju katalogiseras någonstans!!!
Ja, jag har läst delar av brevväxligen mellan Datainspektionen och
Jacob Palme, men klarar inte av att läsa hela, blir bara störd över
vår rädsla för att någon ska få veta hur gamla vi är!
Hälsningar
Tove Kjellander
53-07-15-0184

--