Subject: Re: Utvärdering och mätning av elektroniska resurser
From: Ludvig Holmdahl <[log in to unmask]>
Date:Mon, 7 Dec 1998 18:31:37 +0100

At 15:33 1998-12-07 +0100, you wrote:
>Stockholms universitetsbibliotek deltar i EU-projektet Equinox vilket syftar
>till att utveckla kvalitetshantering och prestationsmätningar (performance
>indicators)inom biblioteksområdet. Bland våra direktiv finns uppgiften att
>registrera och dokumentera utförda mätningar och undersökningar inom Norden.
>Equinox-projektet är särskilt inriktat mot att mäta elektroniska bibliotek
>och resurser. Vi undrar därför om några undersökningar har gjorts inom detta
>område. Allt är av intresse även rent statistiska sammanställningar.
>
>Med vänliga hälsning

> [...]
Jag, Ludvig Holmdahl, och min uppsatspartner Johanna Blomberg håller på att
göra en 20-poängsuppsats på BIVIL i Lund som har arbetsnamnet  "En
utvärdering av några nordiska barnbibliotekswebbplatser". Det kanske vore
något för er? Hör av er om ni är intresserade av någon kontakt.

Med vänliga hälsningar

Ludvig Holmdahl & Johanna Blomberg
Ludvig Holmdahl, [log in to unmask], Bantorget 5, 222 29 Lund,
046/145561