Subject: SV: kokböcker
From: Juliana Cucu <[log in to unmask]>
Date:Fri, 4 Dec 1998 16:04:14 +0100

Det kan inte stämma. I Britannica Online står följande:

The printing press revolutionized the culinary arts by making cookbooks
widely available. The first known to have been printed, in 1485, was
produced by an Italian, Barolema Scappi, who mainly recorded recipes for
marzipans and other sweets.

Det gick tyvärr inte att få fram födelse/dödsår i databasen, vilken kan nås
enbart av oss KIB-are.

Hälsningar,
Juliana Cucu