Subject: Sjukhusbibliotek
From: Eva Alopaeus <[log in to unmask]>
Date:Thu, 27 Aug 1998 15:13:02 +0200

Angående kostnadfri leverans av artikelkopior till två medicinska bibliotek
i Lettland:

Via bl a Nordic Association for Medical and Health Information försöker de
nordiska medicinska sjukhusbiblioteken att organisera ett samarbete med
medicinska bibliotek i de baltiska länderna.
Finland samarbetar med Estland. Norge och Danmark samarbetar med Litauen
och i synnerhet Norge gör en stor insats genom ett organiserat nätverk av
bibliotek som levererar gratis artikelkopior till Litauen.
Sverige har inte lyckats lika bra och den 11-12 september kommer jag att
åka till Riga för att få igång en kommunikation. Jag kommer att besöka ett
stort sjukhusbibliotek och universitetsbibliotekets medicinska enhet.

Min fråga är:
Finns det medicinska bibliotek som kan tänka sig att leverera gratis kopior
ur det egna tidskriftsbeståndet till  två medicinska bibliotek i Lettland?
I så fall tar jag gärna emot två ex av er tidskriftsförteckning och
överlämnar denna till biblioteken.
Skicka tidskriftsförteckningen till:
Kliniska centralbiblioteket, Sahlgrenska universitetssjukhuset, 413 45
Göteborg

Mvh Eva Alopaeus