Subject: domänteori
From: Eva Alopaeus <[log in to unmask]>
Date:Thu, 27 Aug 1998 10:06:20 +0200

Har fått i uppgift att ta reda på vad DOMÄNTEORI är. Min uppdragsgivare
sysslar med kvalitetsfrågor inom sjukvården (tjänstekvalitet). På Alta
Vista hittar man hänvisningar till kursbeskrivningar inom matematik och
programsspråkssemantik. Mitt /medicinsk/ bibliotek har inget om detta.
Uppslagsverken på Internet är inte heller till hjälp.
Kan någon kollega hjälpa mig med en definition eller en bra referens?
Eva Alopaeus