Subject: INFO: Sökning av litteratur som är slut på förlag
From: Skriptoriet <[log in to unmask]>
Date:Wed, 19 Aug 1998 13:24:28 +0200

Skriptoriet Konsulttjänster
c/o Niclas S. Wallin
Hälsingeg. 15 BV
S-113 23 Stockholm
Sweden

Fax: +46 8 34 14 19
Email: [log in to unmask]

VAT. SE680406059501

Hej!

Jag vill påminna Er om min internationella boksöknings- och
förmedlingsverksamhet inom Out-of-Print området som jag bedrivit sedan
1995.

Jag arbetar med ett skräddarsytt databassystem för produktion av
desideratalistor, hantering av antikvariatsregister etc.

Jag skickar desideratalistor per brev, datorstyrd faxavsändning och
e-post. Jag exporterar även mina desiderata i databasform för matchning
mot utländska Out-of-Print databaser, samt publicerar mina
desideratlistor på andra sätt.

I den engelskspråkiga världen hittar jag i snitt 60-70% av sökta titlar
inom 1 år.

Jag söker bl.a. i USA, Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och
Norden inklusive Sverige.

Priset för mina tjänster är ett påslag på funna och köpta böcker.
Jag offererar alltid innan ett inköp för Er räkning görs; och till fast
pris inklusive porto. Ni har alltid rätt att tacka nej till offerterna.

Jag hjälper även till med förmedling av utländska Out-of-Print böcker
inom det ämnesområde Ni önskar. Vid stora beställningar kan jag även
agera direkt för bibliotekets räkning.

En av mina kunder som gärna berättar mera om detta arbetssätt och ger
referenser är Kungl. Skogs- och lantbruksakademiens bibliotek. Ring
gärna chefsbibliotekarie Lars Ljunggren på +46 (0)8-30 07 08. Övriga
referenser vid förfrågan.

Bland mina kunder räknar jag ett stort antal universitetsbibliotek
exempelvis Kungliga Biblioteket och Roskilde Universitetsbibliotek.

Med vänlig hälsning och hopp om ett framtida samarbete,

Niclas Samuel Wallin

Skriptoriet Konsulttjänster
c/o Niclas Samuel Wallin
Haelsingeg. 15 BV, S-113 23 Stockholm, Sweden

Email: [log in to unmask] Phone/Fax: +46 8 34 14 19

VAT no: SE680406059501

International Antiquarian and Out-of-Print Booksearch -- for libraries
and collectors

Well organised pure booksearch and long term commitment to your
desiderata!

http://www.skriptoriet.se