Subject: Re: Laurin-projektet - pressklipp
From: Mats Dahlqvist <[log in to unmask]>
Date:Mon, 17 Aug 1998 15:00:29 +0200

>Hej!
>
>Vi på Stockholms Stadsmuseum är mycket intresserade att följa utvecklingen
>på området digitala pressklipp. Finns det någon särskild kontaktperson inom
>pressarkivet i uppsala eller annorstädes som vi kan kontakta?

Jag är ansvarig kontaktperson för detta projekt i Sverige. Projektet är
ännu endast på planeringsstadiet och kommer inte igång på allvar förrän i
mars 99. Men du kan titta på hemsidan: http://germanistik.uibk.ac.at/laurin
så får du lite information. Annars står jag gärna till tjänst med mer
information när du så önskar.

Hälsningar!>

Mats Dahlqvist
Uppsala Universitetsbibliotek/Uppsala University Library
Pressarkivet/Press Archives
S:t Johannesgatan 11, S-753 12 Uppsala, Sweden
tel/phone ++46 18 4713355; Fax ++46 18 4717132