Subject: SV: Provkör BOOK-IT efterföljaren till BTJ 2000
From: [log in to unmask]
Date:Fri, 14 Aug 1998 17:18:47 +0200

Jo, jag prövar med sökordet Helsingborg och får svar att det finns en
rad tidskriftsnummer som handlar om Foto och en annan räcka tidskrifter
som handlar om Antikviteter.  Som gammal bibliotekarie kan jag gissa
ungefär hur det har gått till men för en vanlig låntagare måste svaret
vara helmystiskt (och som bibliotekarie blir man inte särskilt imponerad
av att få upp denna information under sökordet "titel"). Särskilt som
ordet Helsingborg inte finns med i den information som man får upp.Så
inser man att tidskrifter är just vad man inte vill ha. Man vill ha en
bok. Då finner man att tidskrifter är "böcker" och att dert inte hjälper
att försöka få bort eländet via publikationstyp där man väljer antingen
alla eller tidskrifter. Något val att få bort tidskrifter har man inte!
Man förblir oimponerad.  Detta måste ni rätta till!!! Tycker den sure
gamle bibliotekarien Svante