Subject: Re: Rehab-resurser på nätet
From: Mas Patient- och personalbibliotek <[log in to unmask]>
Date:Tue, 12 Nov 1996 16:07:57 +0100

>Jag sitter på Högskolan Dalarnas bibliotek i Borlänge och jobbar med att
>lägga upp en samling länkar till resurser inom området
>rehabiliteringsteknik. Jag undrar om någon av BIBLISTs deltagare kan tipsa
>mig om bra hemsidor. Jag är särskilt intresserad av att få tips om databaser
>på Internet samt texter (dissertationer, projektarbeten, artiklar m m)inom
>ovan nämnda område.
>
>Tacksam för hjälp!
>Åsa Härstedt
>Högskolan Dalarna
>Asa Harstedt
>University College Dalarna
> [...]
Hej!Här är några förslag:
 The Adaptive technology Notebook:
http:// www.crl.com/~pcone/notebook.htm
Hjälpmedel relaterade till handikapp

West Virginia Rehabilitation Research & Training Center:
http://www.icdi.wvu.edu/Others.htm
handikapprelaterade webbar

Institutet för Independent Living
http://www.independentliving.org

ADA
http://www.public.iastate.edu/~sbilling/ada.html
Länklista till ADA och handikappreelaterade URL:er
Hälsningar
Inger Asker
Sjukhusbiblioteket
Universitetssjukhuset MAS