Subject: BIBSAM-seminarium
From: Agneta Lindh <[log in to unmask]>
Date:Thu, 26 Sep 1996 12:03:54 +0200

Kära BIBLIST-läsare!
Det verkar omöjligt för mig att få mina budskap på BIBLIST rätt för tillfället!
Angående vår inbjudan till seminarium med Michael H. Harris:

Tiden skall vara 9.30 till c:a 12.00.
Inte eftermiddagen som jag felaktigt angav.

Vi får se det är som en extra reklamsnutt!

Välkomna!

Agneta Lindh
BIBSAM

BIBSAM inbjuder till ett seminarium med

Michael H. Harris

The Confronting Hypertext Project: Digital Coursework and Postmodern Pedagogy.

Tid: 31 oktober kl. 9.30 - cirka 12. 00

Plats: City Conference Centre, Norra Latin, Drottninggatan 71 B, Stockholm.

Pris: 250 kronor (Faktureras i efterhand).

Michael H. Harris är professor i biblioteks- och informationsvetenskap vid
University of Kentucky i Lexington. Han har särskilt blivit känd för en
kritisk analys av bibliotekets samhälleliga roll i ett historiskt perspektiv.
Han är nu i Sverige på inbjudan av Bibliotekshögskolan i Borås, där han
skall hålla den s.k. Blomquist Lecture in Library and Information Science:
The First Post-Industrial Democracy: The Promise of Information in 21st
Century  America.
Vid vårt möte kommer han att diskutera resultaten från ett pågående projekt
kring nätverkskommunikation och högskoleutbildning. Hur ska bibliotekarier
arbeta som stöd för nätverksbaserat lärande? Är bibliotekariens
traditionella engagemang för det tryckta ordet en belastning när vi går över
till integrerade digitala informationssystem? Är den kvinnliga dominansen
inom bibliotekariekåren en nackdel i en epok som alltmer domineras av
sofistikerad informationsteknik?

Anmälan senast den 23 oktober till:

BIBSAM, Kungl biblioteket, Box 5039, 102 41 Stockholm
Fax : 08-463 42 74
E-post: [log in to unmask]
Agneta Lindh
Executive officer

Royal Library
BIBSAM
Office for National Planning and Co-ordination
P.O  Box 5039
S - 102 41  Stockholm
Sweden
Phone: +46 8 463 42 69