Subject: Sv: Re: Utlåning av datadisketter
From: Hallgren Svante <[log in to unmask]>
Date:Thu, 11 Jan 1996 16:13:08 +0100

Att BTJ skulle sanktionera brott mot upphovsrättslagstiftningen stämmer
dessbättre inte. Så här är det:
Sambindningen har, efter att ha konsulterat advokat, bett våra kära förlag ge
oss generella eller specifika tillstånd om utlåning av bilagor i form av cd-rom
och disketter. i de fall vi inte har sådana tillstånd för utlån informerar vi
biblioteken i sambindningsrecensionen att denna diskett eller cd inte får lånas
ut. är boken obrukbar utan diskett eller cd och inget tillstånd ges väljer vi
att inte sälja boken.
Det är sålunda OK att låna ut böcker med bilagda disketter och/eller CD-rom om
de köpts genom sambindningen eftersom det i dessa fall slutits avtal med
upphovsrättsinnehavarna.
Svante Hallgren