Subject: Re: OCLC-Uncover
From: Anders Lonn <[log in to unmask]>
Date:Thu, 11 Jan 1996 12:55:56 +0100

At 12.33 1996-01-09 +0100, [log in to unmask] wrote:
>Hej!
>Jag skulle vilja veta vilket som är bäst av
>Uncover och  OCLC first search som sätt att söka
>och beställa tidskriftsartiklar. Kostnader,
>snabbhet, täckning.

Inte direkt svar på frågan, men: i nr 39:3(July 1995) av Library resources &
technical services finns en artikel av Janifer Holt och Karen A. Schmidt,
CARL UnCover2 or Faxon Finder? : a comparison of articles and journals in
CARL UnCover2 and Faxon Finder, som i varje fall belyser täckningen i
UnCover. (Bl.a. visar det sig att överlappningen av artiklar mellan dessa
två i ett urval discipliner var så låg som 29,9%, i täckta tidskrifter
33,6%.). Det finns också prisjämförelser.

/Anders L.

* Anders L"onn                                 Listowner, IAML-L *
* Musikaliska akademiens bibliotek                               *
* Stockholm                                                      *
* [log in to unmask]                         Fax: +46 8 666 45 65 *