Subject: SV: [BIBLIST] Biblioteksstatistik år 2017
From: Tommy Bildström <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 May 2019 13:52:03 +0000

Så är det nog, dock behöver man kanske inte göra så stora strukturella ändringar för att få en större mångfald på biblioteket i vårt län. Tillexempel se på vilka som rekryterar, under vilka omständigheter och kanske vilken kompetens dom som rekryterar har.

Och diskussionen är alltid värd att ta.

Bara för att något är mer fel behöver man inte göra mindre fel om man inte behöver.

Jag tror att biblioteken, främst folkbiblioteken i inlandet, skulle behöva mer manliga läsfrämjande förebilder. Dessutom gärna fler människor från olika kulturella sfärer och olika kompetenser.

/ Tommy