Subject: Re: Vem äger lagen?
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 May 2019 12:45:05 +0200

Mer om lagarna som kommersiella produkter.

Klipp:

Norstedts Juridik - marknadsledande utgivare av juridiska verktyg och tjänster

Genom vår stora bokutgivning, omfattande juridiska kursverksamhet och
effektiva digitala informationstjänster hjälper vi våra kunder att ta
bättre beslut snabbare.

Norstedts Juridik är myndigheternas naturliga samarbetspartner för
utgivning och publicering av myndighetsinformation. Myndigheten svarar
för innehållet. Vi marknadsför, säljer och distribuerar.

Sveriges Rikes Lag 2019 (klotband)

När du köper Sveriges Rikes Lag 2019 får du även tillgång till
lagboken som app med riktig lagbokskänsla.

2,650 kr (exkl. moms)

Sveriges Rikes Lag gillad och antagen på Riksdagen år 1734, stadfäst
av Konungen den 23 januari 1736. Med tillägg av författningar som
publicerats i Svensk Författningssamling fram till början av januari
2019.

En systematiskt bearbetad sammanställning av svensk lagstiftning med
gällande lagar, förordningar, EU-förordningar och andra författningar.
Hänvisningar görs till förarbeten, författningar och avgöranden från
EU-domstolen, Europadomstolen, Högsta domstolen, Högsta
förvaltningsdomstolen (tidigare Regeringsrätten), Arbetsdomstolen samt
Migrationsöverdomstolen. Författningsregistret och det utförliga
sakregistret underlättar sökandet i lagboken.

Lagboksappen 2019 kommer ut i anslutning till den tryckta lagboken och
kommer att uppdateras en gång under året. Precis som du är van vid med
den tryckta lagboken så kan du bläddra, sätta bokmärken och göra
anteckningar – direkt i appen. Allt med riktig lagbokskänsla. Finns
att ladda ned i Google play och App Store - bara för dig som köpt
årets lagbok. Tillgänglig från januari 2019 till och med januari 2020.

https://shop.nj.se/products/sveriges-rikes-lag-2019-klotband

Jan