Subject: SV: [BIBLIST] Litteratur till distansstudenter
From: Isberg Catharina - KF <[log in to unmask]>
Date:Tue, 22 Nov 2016 07:51:00 +0000

Om jag förstår din fråga rätt så handlar det om att flytta posthantering och administrativ hantering från forskningsbibliotek till folkbibliotek. Jag förstår till fullo att ni tittar på hur ni kan minska er hantering, men folkbiblioteken har inte möjlighet att ta över forskningsbibliotekens hantering. Det har vi varken upparbetade vägar eller resurser för. Kurslitteratur måste först och främst vara forskningsbibliotekens ansvar. I de fall det är långt till närmaste universitet/högskola behöver vi självklart verka för likvärdighet.

Jag känner igen diskussionen från min tid inom forskningsbibliotek.
/Catharina

Catharina Isberg · Bibliotekschef

Kulturförvaltningen
Helsingborgs bibliotek
Stadsparken · 251 89  Helsingborg
Telefon 042-10 34 60 · Mobil 0708-30 49 36
helsingborg.se/bibliotek