Subject: inspirerande läsning
From: Folkbiblioteksfråga <[log in to unmask]>
Date:Thu, 29 Sep 2016 11:49:54 +0200

En låntagare önskar litteratur att bli inspirerad av för en skrivarkurs hon
går. Det stilistiska är viktigt, och det ska gärna vara författare med ett
musikaliskt språk. Författare som använder metaforer och ger sina
karaktärer tillgång till alla sina sinnen. Har ni förslag? Jag tänker mig t.ex.
Dagerman.

MVH Maria Carlén, Huvudbiblioteket i Täby