Subject: Re: SV: [BIBLIST] Jag må vara en ond människa, arg och elak, men jag vill försöka förstå
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Sat, 21 Mar 2015 17:53:14 +0100

Boken fanns inte på dom tre stora biblioteken, Stockholm, Göteborg,
Malmö, när jag sökte i deras lokala kataloger.

Förlaget Bokbåls böcker tycks inte stå högt på bibliotekens listor.
Även om det alltid varit dom små förlagen som gett ut dom
intressantaste böckerna. Dom "smala" böckerna och inte kioskvältarna
har varit och är deras signum.

För att citera Bokbåls egen presentation:

Bokbål förlag kännetecknas av de skeva innebörderna, de förfelade
skämten, det förnuftsvidriga allvaret, de förvanskade
föreställningarna och de subtilt grova uttryckssättet.

Bokbål förlag tillverkar texter som förvränger och förvänder alla
former av tankeverksamhet.

Bokbål förlag representerar de mest djupsinniga och den mest
omfattande av vetenskaper, det vill säga de imaginära lösningarnas
lära.

Bokbål förlag framställer utrerad litteratur i unika utgåvor.

http://www.bokbal.se/start.html

Jan