Subject: Friheten att dela med sig
From: Mikael Book <[log in to unmask]>
Date:Fri, 20 Mar 2015 19:08:56 +0100

Under färden till världens sociala forum i Tunis (24-28 mars)  kommer jag under läsningen av en artikel i "The Hindu" att tänka på BIBLIST där det har diskuterats rätt mycket om yttrandefriheten. Artikeln, som är skriven av den amerikanska professorn Eben Moglen och hans indiska kollega Mishi Choudhary handlar om rätten att dela med sig. Borde inte även denna rättighet "institutionaliseras", frågar artikelförfattarna, om jag tolkar dem rätt. Jag ber att få dela med mig av länken:

http://www.thehindu.com/todays-paper/tp-opinion/instituting-the-freedom-to-share/article7013212.ece

Vänliga hälsningar

Mikael

Skickat från min iPad