Re: Utomeuropeiska ungdomsförfattare

Miguel Benito <[log in to unmask]>

Tue, 8 Apr 2014 10:50:46 +0200

text/plain

Det kan vara värt att ta en titt på Immigrant-institutets lista över
invandrade författare. Där finns en särskild avdelning på
barnboksförfattare: http://www.immi.se/kultur/authors/

För övrigt, detta med "utomeuropeiska" är inte längre på något sätt
intressant, tycker jag. Nordamerikanska eller australiensiska författare
t.ex. skiljer sig inte mycket från författare i Sverige eller
Storbritannien, medan serbiska, bosniska eller ryska, som är europeiska,
kan vara rätt så intressanta såsom "utomeuropeiska".

Hälsningar
Miguel Benito
http://www.taranco.eu

---