Subject: Re: Rapport om forskares behov av stöd vid Lunds universitets bibliotek
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Wed, 30 Jan 2013 12:31:10 +0100

Hej,

fantastiskt fin slutrapport! Inte bara Lund har glädje av den utan här finns
mycket för alla andra U/H-bibliotek. Jag har själv varit med att starta upp
service riktad mot forskare och doktorander vid Gbg:s centralbibliotek.

Men jag vill nog hävda att än viktigare är samlingarna, inte minst för den
grupp låntagare vi hade, humanisterna.

Att bygga upp den absolut bästa litteratursamlingen såg jag som det
primära men jag såg behovet att hjälpa den primära låntagarkategerin,
forskare och doktorander, när nätet blev allt viktigare under senare delen
av 90-talet. Projektet "boka en bibliotekarie" och olika typer av tryckta
hjälpmedel blev uppskattade.

Men trots allt det primära var samlingarna.

Detta var kanske inga frågor men jag vill lyfta på hatten för Hanna Voog och
Gunilla Wiklund och uppmana alla att läsa och tillämpa.

Vissa dagar blir man glad!

Jan

--
Jan Szczepański
F.d Förste bibliotekare och chef för f.d Avdelningen