Det er jo klart. Publikum er alltid fornöyde med bibliotek i denne
typen undersökelser. Bibliotek er for det förste gratis og
uforpliktende. For det andre stiller vi ingen krav til folk, man kan
bare nyte av godene. Og for det tredje kjenner mange bare til "sitt"
bibliotek og har lite å jamföre med.
I undersökelsene av folks tilfredshet med offentlige tjenester kommer
alltid bibliotek på topp, og skattefogden og andre övrigheter (de som
stiller krav) kommer på bånn. Men dette sier lite om ressurser eller
om jobben de etatene gjör.
http://twa-marketing.blogspot.com/2010/11/tilfredshet-i-offentlig-sektor.html
Anders Ericson
Den 14:42 3. april 2012 skrev Jan Szczepanski
<[log in to unmask]> følgende:
> Klipp från Nacka kommuns hemsida:
>
> Under hösten 2011 genomförde Kultur- och utbildningsenheten en kundundersökning
> på samtliga bibliotek och i kulturhuset Dieselverkstaden.
> Undersökningen visar att
> kunderna generellt sett är mycket nöjda, både med biblioteksverksamheten och med
> kulturhuset Dieselverkstaden.
>
> http://www.nacka.se/web/kultur/Nyheter/Sidor/kundundersokning_kultur.aspx
>
> Jan
>
> --
> Jan Szczepański
> F.d Förste bibliotekare och chef för f.d Avdelningen
> för humaniora vid Göteborgs universitetsbibliotek
> E-post: [log in to unmask]
--
Hilsen
Anders Ericson
|