Subject: Re: Windows 7 och ghostning
From: Mikael Book <[log in to unmask]>
Date:Fri, 26 Aug 2011 08:14:04 +0300

Hej Karin,

du skriver "ghostning", vad månne det kan betyda?

Jag googlade på "ghostning bibliotek" och så fick jag veta, att:

"Ubuntu innehåller naturligtvis även program för kopiering av hela
partitioner (image-kopiering, "ghostning"). "

Jag använder själv Ubuntu och kan intyga att det är rätt bra, faktiskt.

Så att kanske ni också skulle vilja börja använda det?

Lånar några ytterligare synpunkter från en webbsida om Ubuntu:

-- Varför skall man använda Ubuntu? --
1. Virus och spyware existerar knappast.
2. Datorn fungerar snabbare.
3. Det är lätt att hitta bra program.
4. Systemet är flexibelt.
5. Hela systemet är tillgängligt.
6. Ubuntu är gratis.

Med vänlig hälsning,
Mikael

Mikael Böök * [log in to unmask] * gsm +358(0)-44 5511 324 *
http://www.kaapeli.fi/book/  * http://blogi.kaapeli.fi/book/ *
http://blog.spinellisfootsteps.info/