Subject: Re: KB hoppar på sponsringståget
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Wed, 24 Aug 2011 10:22:45 +0200

Jag är lite förvånad över att inte artikeln lett till någon debatt i
biblioteksvärlden.
Sponsring inom bibliotekssfären utöver donationer har varit sällsynt. Detta är
högerpolitik i linje med utförsäljningen av biblioteken i Nacka.

Dock finns en intressant kommentar av Jonas Lundgren, aktiv i Vänsterpartiet
och Vänsterns Studentförbund, under titeln "Så tvingar regeringen in Kungliga
biblioteket i bidragsberoende" på Newsmill

http://www.newsmill.se/artikel/2011/08/23/s-tvingar-regeringen-in-kungliga-biblioteket-i-bidragsberoende

Jan

--
Jan Szczepanski