Subject: Svartmålas Nacka?
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Tue, 2 Aug 2011 10:39:42 +0200

Ur en debattartikel av MUF:s vice-ordförande i Nacka, Filip Wiljander
i gårdagens NVP.se

"Jag förstår inte den rädsla som Nackas vänsterpartier målar upp kring
möjligheten att låta privata alternativ driva bibliotek i Nacka. Den bild
de målar upp kretsar kring den stora samhällsförlusten som tydligen
kommer att uppstå om biblioteken är i privat drift. Det talas om flera
negativa sidor där kvaliteten sjunker och folkbiblioteken försvinner.
jag anser att vi ska värna om och förbättra våra bibliotek. Dessa
platser är till för folket och ska vara en plats där alla kan vistas.
Att möjliggöra för olika driftsformer än enbart kommunal drift ökar
mångfalden och bidrar till målet att förbättra kvaliteten ytterligare."

http://www.nvp.se/NVP-Asikt/Debatt/Sluta-svartmala-privat-drift-av-biblioteken/

Jan

--
Jan Szczepanski
F.d Förste bibliotekarie och chef för Avdelningen för humaniora

E-post: [log in to unmask]