Subject: SV: [BIBLIST] Är det fult att ge folk vad de anser sig behöva?
From: Tore Torngren <[log in to unmask]>
Date:Tue, 15 Feb 2011 08:21:46 +0100

Lars Aronssons inlägg innehåller en spännande utmaning - hur arbetar vi med kvalitet på biblioteken? Vi bör kanske förbättra våra metoder och bättre än hittills dela våra erfarenheter? I ett brev från Gunilla Herdenberg och Gunnar Sahlin på KB, nyligen riktat till biblioteksföreträdare i samband med KB:s nya samordningsuppdrag, står bl.a. att "vi planerar också för ett arbete med kvalitet inom biblioteksområdet". Kanske en väg att anta utmaningen?

Vänligen

Tore Torngren

Bitr. universitetsbibliotekarie
Lunds universitet
Biblioteksdirektionen
Ordf. KB:s expertgrupp för biblioteksstatistik

Box 134, 221 00 Lund
Tel: 046-222 9373
Mobil: 070-366 9373
Fax: 046: 222 3682