Subject: Sv: [BIBLIST] SV: [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] Är det fult att ge folk vad de anser sig behöva?
From: Gunlög Thorstensson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 11 Feb 2011 15:02:11 +0100

Det tror jag med, med tillägget att smulan ödmjukhet gärna får vara
ganska stor och generell. :-)

GTh

En spontan kommentar till denna diskussion är : Vilka tillhör vi inom
biblioteket om vi inte tillhör folket? (jmfr Göran Hägglunds uttalande
om "verklighetens folk") Jag tycker inte det ingår i vårt uppdrag att
dela in människor i "vi" och "dom". Med en smula ödmjukhet inför
människors önskemål och en viss tilltro till att fler än
bibliotekarier har kännedom om begreppet "kvalitet" tror jag vi kan nå
långt.

hälsningar

Katarina Hellstrand
Bibliotekarie
Köpings Stadsbibliotek
Kultur & Fritid
Adress: Köpings kommun, Kultur & Fritid, Folkets Hus,
Västeråsvägen, 731 41 Köping
Besöksadress: Folkets Hus
Tfn: 0221-251 84
Fax: 0221-251 89
E-post: [log in to unmask]
Hemsida: www.koping.se

 Innan du skriver ut detta, tänk på miljön!