Subject: Re: Är det fult att ge folk vad de anser sig behöva?
From: per andersson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 11 Feb 2011 00:11:55 -0800

Jag förstår att du vill dra debatten till att gälla två perspektiv på
biblioteksverksamheten, men är inte det här i praktiken egentligen en
icke-fråga? Med "att ge folk vad de vill ha" antar jag menas att köpa in efter
inköpsförslag. Hur stor del av mediebudgeten för ett folkbibliotek skulle gå åt
om man tillfredställde alla inköpsförslag som kom in? En procent? Fem procent?
Jag har inga siffror på det, men jag har svårt att föreställa mig att det skulle
utgöra en så stor del att det på något vis skulle hota kvaliteten på
bibliotekens bestånd.

/Per