Om WikiLeaks, Wikipedia och bibliotekens framtid

Mikael Book <[log in to unmask]>

Tue, 1 Feb 2011 15:00:47 +0200

TEXT/PLAIN

Hej,

det här meddelandet gör skamlös reklam för mitt artikelmanus "Om
WikiLeaks, Wikipedia och bibliotekens framtid", skrivet i december 2010
och januari 2011, inlämnat för tryckning i Nya Argus och nedladdningsbart
via http://www.kaapeli.fi/book/#anchor1111971

Risken för att jag ska förtjäna en massa pengar på denna produkt är nog
trots allt ganska liten, tror dessvärre

  - Mikael

PS Apropå pengar, och i väntan på WikiLeaks om diverse bankers agerande,
rekommenderas i stället nyutkomna boken "Treasure Islands. Tax Havens and
the Men Who Stole the World" av Nicholas Shaxson. "Shaxson does an
outstanding and socially valuable job penetrating the impenetrable and
finds a deeply shocking world", skriver Niholas Stern, fd chefsekonom på
Världsbanken och förf av The Stern Review samt A Blueprint for a Safer
Planet.

Mikael Böök * [log in to unmask] * gsm +358(0)-44 5511 324 *
http://www.kaapeli.fi/book/ * http://blogi.kaapeli.fi/book/ *
http://blog.spinellisfootsteps.info/