Subject: SV: Novell om kärlek
From: Marie-Anne Conde <[log in to unmask]>
Date:Fri, 12 Feb 2010 14:27:44 +0100

Hej, Sofia!

En av de finaste noveller om kärlek, som jag läst, är J.D. Salingers "Till Esmé, kärleksfullt och solkigt" från novellsamlingen med samma namn. Inte om traditionell, erotisk kärlek, men en historia full av varma känslor och empati. Jag kan tänka mig att 14-åringar skulle uppskatta den!

Hälsningar
Marie-Anne Condé
STOCKHOLMS UNIVERSITETSBIBLIOTEK