Subject: SV: [BIBLIST] Ang. [BIBLIST] Sv: Re: [BIBLIST] liknande böcker som stephenie meyer
From: "Hagelin, Helena" <[log in to unmask]>
Date:Tue, 18 Aug 2009 14:36:55 +0200

Håller verkligen med om översättningen - den är inte bra. Däremot är böckerna i originalspråk ganska lättlästa. Kanske riktar sig till något äldre läsare än Meyers huvudsakliga målgrupp men helt klart uppslukande och innehållande en god portion humor dessutom så jag tycker helt klart de kan rekommenderas.
mvh
Helena

Helena Hagelin
Bibliotekarie, biblioteksföreståndare