Subject: Sv: Re: [BIBLIST] liknande böcker som stephenie meyer
From: Christina Wedenmark <[log in to unmask]>
Date:Tue, 18 Aug 2009 13:57:27 +0200

Possessing Rayne av Kate Cann. Hälsn Christina Wedenmark

Charlaine Harris Southern Vampire Mysteries-serie kan passa om hon kan
tänka sig att läsa på engelska. Bara första (och snart andra) delen
finns översatt till svenska än så länge. Serien är skriven i jagform och
handlar också om en rätt ordinär kvinna (förutom att hon kan läsa
tankar, då) med dåligt självförtroende som plötsligt uppvaktas av både
vampyrer och varulvar. Den går som TV-serie i USA, "True Blood".

Kommer inte ihåg om Amelia Atwater-Rhodes skriver i jagform eller inte,
men hennes böcker kan också passa. De finns på svenska.

Anne Rice antar jag att hon har läst redan?

Mvh

Lizette Nilsson
Umeå UB