Re: Folkbibliotekens annalkande död

Lars Aronsson <[log in to unmask]>

Sun, 23 Aug 2009 20:32:34 +0200

TEXT/PLAIN

Uno Nilsson wrote:

> Biblioteken är inte unika när det gäller tillgänglighet av
> digitalt material från hemmet. Men när det gäller att erbjuda
> alla en frizon i ett för övrigt kommersialiserat samhälle!

Uno, jag tror inte du blir nöjd med några resonemang som jag
lägger fram, så vi säger att du vinner: Visst, folkbiblioteken
kommer att överleva och må fint, ingen behöver oroa sig, för bara
folkbiblioteken kan erbjuda en frizon från kommersialism, och
detta är det enda som folk längtar efter. Tänk så bra.

Orolig över barnens julklappar? Låna en bibliotek och slå in!
Man hinner läsa den flera gånger innan den ska återlämnas. Fri
bytesrätt till en annan bok. En dag skall barnen säga: "tack
mödrar det gjorde ni bra". Eller kanske inte.

--
  Lars Aronsson ([log in to unmask])