Subject: Sv: Re: [BIBLIST] Twitter
From: Anna-Stina Axelsson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 13 May 2009 08:10:24 +0200

Jag tycker att Vinstagårdsskolan använder Twitter på ett bra sätt:
http://twitter.com/Vinstagard Förutsatt att man som förälder Twittrar
då förstås.

Hälsningar Anna-Stina Axelsson
Regionbibliotek Stockholm

Hej Mona,

Man kan twittra av manga anledningar. Jag gor det for att lara mig
saker,
bygga natverk, samt dela med mig lastips och anvandbara saker pa natet,
samt
forsoka utvidga bilden av vad en bibliotekarie gor, genom att alla
mina
inlagg postas direkt pa skolans biblioteks hemsida, och darmed ses av
alla
elever och larare som gar in dar.

Har ar nagra lankar.

"Links.  Comments on other people’s links.  Responses to people’s
questions.  Suggestions for people to connect.   Twitter, for me, is
not
about sharing the minutia of my day but about sharing the insights and
sources that shape my professional thinking.  And by following the
contributions of others, I can see what’s shaping their thinking,
what
sources they follow, how they connect their professional dots."
http://dwilkinsnh.wordpress.com/2009/05/11/the-truth-about-twitter/

To connect, to learn, to share! En Prezi om twitter fran en
skolbibliotekarie i Bombay: http://prezi.com/59653 (Obs - navigera
genom
pilarna lagst ner till hoger, det ar enklast tycker jag)

Samt ett exempel pa hur man kanske INTE ska anvanda twitter:
http://ciscofatty.com/

Anna

2009/5/12 Mona Eklund <[log in to unmask]>

>  Hej alla! Följande fråga ställde min sons klasslärare på sin blogg.
Jag

--

Anna Kågedal
Kodaikanal International School