Subject: Re: Wikipedia - älskat eller avskytt?
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Wed, 6 May 2009 15:26:42 +0200

Noterat: ingen av rapporterna finns i LIBRIS och av det som
Regionbibliotek publicerat tidigare
finns bara rapporten "Bemötande på bibliotek" inlagd. Lite trist för
rapporterna är intressanta
och borde finnas på många bibliotek, inte minst dom här två av Einar Spetz.

http://www.regionbiblioteket.stockholm.se/templates/OneColumn.asp?id=2568

Jan

Anna-Stina Axelsson wrote:
> Hej!
>
> Nu finns en ny rapport om Wikipedia av Einar Spetz, som skrivits på
> uppdrag av Regionbibliotek Stockholm.
> Rapporten bygger på en undersökning av gymnasielärares användning av
> och inställning till Wikipedia. Den förra rapporten, som ligger till
> grund för den nya, bygger på gymnasieelevers svar om Wikipedia.
>
> Wikipedia - älskat eller avskytt? (2009)
> Wikipedias fel och brister - en angelägenhet för biblioteken? (2008)
>
> Båda rapporterna nås via Regionbibliotek Stockholms webbplats
> http://www.regionbiblioteket.stockholm.se

> [...]

biblioteks hållning

those of the Gothenburg University Library

Jan Szczepanski
Förste bibliotekarie
Goteborgs universitetsbibliotek
Box 222