Subject: SV: [BIBLIST] Får assistenter vara med på Biblist?
From: Anya Feltreuter <[log in to unmask]>
Date:Fri, 29 May 2009 08:08:45 +0200

Jag tycker absolut att biblioteksassistenter och även andra som inte är just bibliotekarier men ändå arbetar med, eller av någon annan anledning intresserar sig för, biblioteksfrågor ska vara välkomna på biblist och andra biblioteksforum. Jag vill inte på något sätt undergräva nyttan av en bibliotekarieutbildning, men åsikter, frågor och tankar om verksamheten kan alla, oavsett utbildning, ha. Den uppdelning mellan biblioteksassistenter och bibliotekarier som fortfarande finns på många bibliotek tycker jag många gånger är fruktansvärt förlegad.

Vänliga hälsningar

Anya Feltreuter
Bibliotekarie
Nässjö bibliotek