Subject: Sv: [BIBLIST] Ang. Re: [BIBLIST] en annan ordningsfråga
From: Birgitta Eriksson <[log in to unmask]>
Date:Tue, 19 May 2009 17:41:50 +0200

HURRA ÄNTLIGEN EN SOM TYCKER SOM JAG!

Birgitta Eriksson
bibliotekarie
Hässleholms stadsbibliotek
Vattugatan 22
box 223
28123 Hässleholm
Tfn: 0451-26 71  20

Oavsett hur den tänkta ordningen är brukar jag rekomendera att man
börjar
med "Häxan och lejonet". Jag upplevde som skolbibliotekarie att det
var
enklare att intressera eleverna för "Häxan occh lejonet" och att "Min
morbror trollkarlen" fungerar på vana läsare eller läsare som fastnat
serien och därför intresserar sig för förhistorien medan den kan
avskräcka
andra från att läsa mer av C. S.  Lewis. /Maria